woensdag 28 mei 2008

Eerste testritje

 Nou het moet niet veel gekker worden. Vorige week alles nog eens goed nagelopen en doorgemeten. Na lang zoeken samen met Jean het euvel gevonden. Er zat een wankelcontactje in de aansluitkabel van de dynamo. Even een nieuwe kabel eraan gelast en dat zou de oplossing moeten zijn. Helaas nog steeds geen draaiende motor. Na lang, heel lang zoeken en proberen blijkt de CDI unit defect te zijn... Da's wel heel toevallig dat deze nu defect is, vermoedelijk is dit gebeurt met al het gezoek en gepruts. (ergens kortsluiting gemaakt denk ik). Gelukkig heb ik een CDI kunnen lenen van Jean en heb ik toch een vonkende bougie. Het viel op dat er wel een vonk was bij het starten met de kickstarter en geen bij de electrische starter. Erg vreemd, maar aangezien ik de electrische starter zowieso niet ga gebruiken heb ik maar niet verder uitgezocht waarom dit zo is. Nu er weer een vonk was heb ik alles maar weer in elkaar gezet.

De dag erna het grote moment de eerste test rit. Voor de zekerheid toch maar volledig motorpak aangetrokken. Wil het niet mee maken dat ik er tijdens de eerst rit op een vervelende manier achterkom dat ik een contstructie foutje heb gemaakt. Nou de eerste test liep bijzonder goed, het blok liep mooi en het stuurt echt als een scheermes. Ik was bang voor nogal wat vibraties maar de balansas werkt erg goed. Wel merk ik dat de fiets nogal arm loopt. Logisch zit een open pijp op en geen luchtfilter.

Hieronder een filmpje van de eerste meters. (nouja ik had natuurlijk al wat metertjes gereden op die dag met wat minder snelheid om te checken of alles heel bleef)

 Mooi geluidje he. Ik ben echt superblij dat alles nu werkt want volgende week zijn reeds de club races.

Geen opmerkingen: