zaterdag 11 augustus 2007

Wat vooraf ging

In 2006 besloot ik een supermono race motor te gaan bouwen. Via via weet ik een Cagiva Mito met reeds Suzuki DR400 blok ingebouwd op de kop te tikken. Nadat ik de motor af had gebouwd was het tijd om deze creatie op het circuit aan de tand te voelen. De bedoeling was het fietsje zo optimaal mogelijk te laten presteren en er vervolgens tijdens de Ducati Club Races 2007 mee aan de start te verschijnen van de Euro Singles klasse.
 
Door de nodige technische "uitdagingen" stond ik tijdens de Club Races op de padock met mijn "monstertje" zonder een enkele circuit kilometer getest te hebben.... Elke keer als ik tijdens een circuitdagje wilde gaan testen was er een technisch probleem dat dit voorkwam. Een paar moedige pogingen op een verlaten industrieterein waren de enige test meters die de Mito minimono had afgelegt. Op een losgetrilde schakelpook na in de tweede training hield ze het echter goed uit tijdens de Club Races. Na jaren circuit en diverse wedstrijden te hebben gereden op een Aprilia RSV Mille was het wel even wennen aan de minimale 23 achterwiel PK's die de Mito aan het asfalt legde. Maar ik heb lol voor tien gehad. Beide handen en voeten sliepen van de trillingen en ik jo-jo-de constant tussen mannen met meer PK's.
 
Maar dit smaakte naar meer. Na de race kreeg ik wilde plannen voor ombouw naar een ander motorblok met meer vermogen. Tot iemand interesse kreeg in mijn fiets. De fiets werd met enige pijn in het hart verkocht en ik bleef achter met mijn reserve frame en ideeen....
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: