zondag 26 augustus 2007

De eerste onderdelen

 
Na wat zoekwerk heb ik inmiddels de eerste onderdelen bij elkaar om van start te gaan. Ik besluit op safe te spelen en voorlopig een normale Cagiva Mito achterbrug te monteren. Deze stamt uit een 1991 mito. Na deze ontdaan te hebben van ongeveer een kilo zand, olie en andere smurrie kan deze zonder veel problemen, gebruik makende van een 1997 Mito Evo steekas, aan het frame worden bevestigd. De voorvork stamt eveneens uit een Cagiva Mito Evo uit 1997. Deze UPSD vork had ik nog over van mijn vorige project. Het eerste probleempje waar ik met dit project tegenaanliep was echter de kroonplaten die nog aan het frame vast zaten. Met de nadruk op VAST. Een moker moest eraan tepas komen om de roestige lagers te overtuigen dat het nu toch echt tijd was om plaats te maken voor een nieuw setje kroonplaten van de EVO. Bij mijn vorige project was ik al tegen het fenomeen aangelopen dat de driespaaks Mito wielen vrij dikke spaken had waardoor er weinig plaats was voor serieuze remmen. Met wat zelfgemaakte vulringen past een Aprilia RS 125 voorwiel goed in de vork en heb ik ruimte zat voor een 4 zuiger remklauw. (later bleek dat de Mito Evo wielen hier ook ruimte voor zouden hebben geboden, maarja RS wiel zat er nu al in). De volledig zwevende Ducati 996 remschijf past zonder problemen op het RS wiel en laten het geheel al op, halve, motorfiets lijken.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: