woensdag 2 april 2008

her-assemblage

 
De eerste training is al over twee weken. Na de euforie van vorige week moet er natuurlijk nog veel gebeuren. Vandaag flink wat van de to-do lijst af kunnen strepen. Het blok "even' uit het frame gehaald. Inmiddels heb ik ook de vorkpoten weer terug.
 
Heb inmiddels de remklauw goed schoon gemaakt en voorzien van verse Lucas SRQ blokjes , dat moet weer gaan bijten. Verder de kabelboom netjes gemaakt, olietankje rechter gemonteerd (zodat er meer olie in kan), en uitlaat pakkingen vervangen.

Het blokje staat hoog en droog en is eens flink onderhanden genomen. Althans qua uiterlijk, motorisch laat ik het gezien de korte tijd even zo. Na een tijdje flink in de weer te zijn geweest met ontvetter, doeken en siliconespray blinkt het karter als nieuw.
 
De ophang beugel heb ik vandaag nog even wat bij-gelast en geslepen en daarna gespoten. Nieuwe verse bouten erin. Nu alles uit elkaar ligt ben ik eigenlijk aan het twijfelen of ik niet meteen de achterbrug en subframe moet spuiten. Wil het frame, brug en subframe eigenlijke laten stralen en powdercoaten maar gezien de tijd wellicht een tussenoplossing kiezen. hmmm, nog maar eens een nachtje over slapen.
 
Ook maar de haakseslijper in het frame gezet. Ik heb besloten om toch maar de instelbare veer te monteren. Deze bleek niet een Mito Cup te zijn maar van een Aprilia RS250. Ga wel het frame op de plek waar ik gezaagd heb wat verstevigen, niet dat er zoveel zijwaardse krachten op komen maar voor de zekerheid kan het geen kwaad. Morgen maar weer beginnen met het opbouwen.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: