Vandaag toch maar effe meteen de tandwielen gemonteerd. Nouja effe. Eerst gepast of het inderdaad wel allemaal juiste maten waren. Dit was het geval. De borgings gaten van het NSR250 tandwiel komen niet overeen met de XBR dus die moesten aangepast worden. Omdat het tandwiel van gehard staal is is het boren en tappen van nieuwe gaten niet echt makkelijk. Dus, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, de borgplaat aanpassen i.p.v. het tandwiel zelf. Twee 8mm gaatjes waren voldoende om het 520 tandwiel te plaatsen. Even schrik toen ik zag dat er wel erg weinig ruimte overbleef voor de ketting. Eerst maar weer demonteren om alle aangekoekte olie-prut rondom de tandwiel as te verwijderen.Daarna het achtertandwiel geplaatst en de ketting erop gehangen. Drie schakels te lang dus deze effe verwijderen. Ook hier bleek het woord effe niet op zijn plaats. Tjonge wat is zo'n ketting sterk zeg. Zelfs toen de schakel nog slechts 1 mm dik was kon ik hem nog niet open buigen. Na nog wat secuur slijp werk was hij dan toch op de juiste lengte. Voorlopig gebruik ik even een zogenaamd visje om de ketting te sluiten. In de defintieve opzet wordt het een klink-schakel voor de veiligheid.
Na het sluiten van de ketting de boel op spanning zetten en de eerste keer een ruk aan het achterwiel geven. wow het loopt echt heel soepel. Dat geeft een lekker gevoel. Na de teleurstelling van de uitlaatbocht gisteren vandaag weer een stapje in de juiste richting gezet. Volgende stap is de olietank. Ik heb besloten voorlopig toch maar de zware orignele tank te gebruiken. Maandag effe nieuwe leidingen halen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten