vrijdag 14 september 2007

Fase 1 van de transplantatie

De donor voelt zich al aardig thuis in het diepe zuiden en staat er wampjes bij. "Ze" weet nog niet wat komen gaat.... Al snel weet ik via de nederlandse XBR club (www.xbr500.com) het werkplaatshandboek van deze snelle japanner te vinden. Met het werkboek in de hand bouw ik na enig gevloek de radiaal opgestelde vierklepper uit het "antieke" frame. Ook de kabelboom, olietank en leidingen verlaten de jappaner en belanden, voorlopig, in een kartone doos.
 
De eens zo trotse Honda blijft achter met een gapend gat. Eigenlijk best wel jammer want ik moet toegeven dat ik de japanse mono naked best een aantrekkelijke fiets vond. Niet zo mooi als het broertje (GB500 clubman) maar toch wel een mooi fietsje. Voor mijn project heb ik echter alleen het kloppende hart nodig. De motor is zoals hierboven afgebeeld, zonder motorblok en kabelboom, overigens te koop tegen elk aannemelijk bod. Neem contact op met funky319@gmail.com voor meer foto's en info.
 
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: