maandag 10 september 2007

Donorpatient gevonden!

 
Via de koper van mijn vorige project (www.bitubo-raceservice.nl voor al je motorfiets afstelling) wordt ik geattendeerd op het duitse supermono kampioenschap. Dit schijnt onderverdeeld te zijn in twee klasses. De klasse A tot 500cc en de klasse B tot 800cc. Dat opent perspectief, ik hoef dus niet perse 800cc aan boort te hebben om mee te kunnen doen. Een vriend van me had me al tijden gek gemaakt over zijn eerste motor, de Honda XBR 500. Dit zou een ideale donor zijn voor mijn projet. Helaast is deze motor vrij exclusief en staat niet bij iedere dealer in de showroom. Ik weet dat in de ONK supermono en de duitse supermono cup snelle en vooral dure watergekoelde 500+ cc supermono's mee rijden. De Honda XBR 500 is dus een ideale fiets om in de duitse klasse A mee te strijden zonder hoge kosten te moeten maken in de Klasse B. Toevallig kom ik een schade XBR 500 tegen. Na korte onderhandeling besluit ik de schade fiets te kopen. Helaas voor mij wederom aan de anderekant van Nederland.... Na het opofferen van een vakantie dag (sorry voor de saaie dag in de auto schat) heb ik de Honda XBR uit 1986 op mijn trailertje staan. De schade blijkt beperkt te zijn tot een gedeukte tank.
Het fietsje loopt ondanks bijna 50k op de teller werkelijk als een zonnetje. Het grote avontuur kan beginnen.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: