donderdag 6 maart 2008

Vakwerk

 
Zo, gisteren bij M-tech geweest voor het betere laswerk. Met ongelofelijk gemak zijn de bochtjes, konische stukjes, titanium arrow demper en restantjes XBR uitlaat verbouwd tot een mooi stukje vakwerk. Tevens hebben we een simpel maar stevig aluminium subframepje in elkaar gezet.
 
De blaar op mijn vinger is het bewijs dat ook aluminium erg warm wordt als je het last.... Ik heb vanavond de uitlaat even snel aan de fiets gehangen voor wat fotootjes. De oude XBR bochtjes die gebruikt zijn voor de aansluiting op de cilinderkop moet ik nog netjes maken (ontroesten) zodat ze niet zo afsteken tegen het mooie laswerk.
 
Het tussenstuk dat we gebruikt hebben om op de Arrow bocht aan te sluiten is helaas van wat dikker materiaal waardoor de bocht iets zwaarder is uitgevallen dan ik had gehoopt. Ik heb het nog niet gewogen maar ik denk nog steeds onder de 4 kg te zitten voor de complete uitlaat. De grondspeling moet genoeg zijn. Als het goed is komt de demper net iets later aan de grond dan de stepjes. Ben wel heel benieuwd naar de geluid productie van dit monstertje. Het is welliswaar een grote demper (50 cm lang) maar de mono geeft natuurlijk ook beste klappen. De demper is helemaal open. Denk dat er t.z.t. nog wel een db-killertje voor moet worden gemaakt. :-) De lengte van de bocht is precies goed geworden, deze bedraagt 65 cm. Dit komt met de demper uit op 115cm welke volgens de berekeningen perfect zou moeten zijn voor dit blok. De diameter is wel een beetje groot voor een 500 cc maarja we zullen wel zien hoe dat uitpakt. 
Hier het subframepje. We hebben het eerste stukje gebruikt van een sloop framepje omdat hier de ogen al aan gelast waren. Moet natuurlijk nog mooi gemaakt worden. Ook het framepje heb ik nog niet gewogen maar ik vermoed dat dit zo'n 1,5 kg weegt. Dat is dus 2,5 kg winst ten opzichte van het originele subframepje. Ik heb de mito kont er ook weer even op gezet maar dit bevalt me niet. De kont is te plomp, doordat de uitlaat bijna niet uitsteekt past de originele kont niet meer echt bij de ranke lijn van het fietsje. Denk dan ook dat ik de complete racekuip maar weer verkoop (voor interesse mail naar funky319@gmail.com) en een eigen polyesterkontje ga maken. In het komende weekend ga ik de kabelboom maken en hou jullie weer op de hoogte.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: