vrijdag 4 juni 2010

Heel verhaal

 
Het is alweer een tijdje geleden dat ik het Blog heb bijgewerkt. De reden? Afgelopen maand letterlijk elke dag tot diep in de nacht zitten sleutelen om alles gereed te krijgen voor de Ducati Club Races. Omdat ongeveer alleen het frame nog gelijk is aan de vorige versie ben ik uiteraard weer tegen honderd-en-een kleinere en grotere problemen aangelopen. De Hayabusa remklauw liep tegen de velg aan, de oliepomp wilde niet ontluchten, de schakelpook paste niet meer, de bobinekabel was te kort, de gashendel paste niet, de decompressie hendel had te weinig ruimte en ga zo maar door. Na de laatste assemblage stappen (filmpje volgt) was op hemelvaartsdag eindelijk de dag aangebroken dat ik de mono voor het eerst in de nieuwe configuratie zou kunnen starten. Samen met de buurman de laatste boutjes bevestigd en kicken maar...prr prrr prrr, blub blub blub.....Ze start uiteindelijk wel maar loop heel slecht op de TM40. Is natuurlijk afstelling, even de luchtstelschroef in beginstand zetten.......welke luchtstelschroef? schroef is spoorloos.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: