vrijdag 4 juni 2010

Vrije trainingen

 
Ik heb er langszamerhand een patent op, de dag voordag ik naar Assen vertrek draai ik de laatste bouten in de mono. Wederom na slechts een korte test sessie op het industrieterrein vertrek ik donderdagavond met de mono richting Assen. Op vrijdag ochtend om 9:00u al de eerste sessie. Ik heb mij in de langzaamste groep ingeschreven omdat het vooral om testen gaat en niet om rondentijden. De eerste rondjes gaan lekker, na een rondje of drie stop ik eens even in de pitstraat om alles optisch te checken. Ziet er allemaal goed uit. Na de eerste sessie besluit ik niets te veranderen, wel her en der wat boutjes opnieuw vastzetten. De rondentijden zijn nog niet belangrijk maar ik reed in relax-mode toch al dezelfde tijd als twee jaar geleden met het XBR blok (2min 19sec). De tweede sessie gaat al een streepje harder, de acceleratie van de mono is erg goed. In tegenstelling tot vorige keer wordt ik nu niet op het rechte stuk eruit getrokken. Sterker nog ik haal mensen op het rechte stuk in. Ik merk wel flinke chatter op in de Ruskenhoek. Voor de derde sessie besluit ik dat de oude banden die al enkele jaren op de velgen zitten verwisseld worden voor vers rubber. De eerste test-sessie waren vooral test van de techniek nog niet op snelheid gericht. In de derde sessie wil ik er wat serieuser voor gaan zitten. Bij het uitrijden van de pitstraat merk ik echter een vreemd gevoel in het voorwiel op. De remklauw blijkt aan te lopen tegen de velg. Jammer, hierdoor mis ik de derde sessie volledig. Dan maar voorbereiden op de kwalificatie training op zaterdag.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: